marți, 16 octombrie 2012

Domnul Isus „se ruga într-un loc anumit.” (Luca 11:1)



Orice cuvânt în legătură cu modul de comportament al Domnului Isus trebuie atent examinat deoarece avem de fiecare dată foarte multe lucruri de învățat.
       Ce înseamnă un „loc anumit”?
       Cred că Domnul Isus iubea foarte mult natura pe care o crease, și pentru acest motiv, în fiecare seară ieșea afară din cetate pentru a se ruga.
       „Locul anumit”, evident, se găsea în Nazaret - locul unde a crescut, dar și în Galileia – locul unde a stat cel mai mult.
       Am fost în aceste locuri și, pot spune că, toate sînt încărcate de frumusețe și de amintiri minunate.
       De data aceasta, Domnul Isus venise din Betania în Galilea, pe marginea mării Tiberiadei sau Ghenezaret - loc unde a eliberat un demonizat. Din Galilea am venit cu hartă în care sunt menționate toate locurile pe unde a mers Domnul în timpul celor trei ani și jumătate de activitate misionară și, dacă voi reuși să stabilesc câți kilometri a putut să meargă Domnul Isus pe asini, pe cămile sau pe jos, vom vedea ce eforturi extraordinare a trebuit să facă pentru noi, dar oriunde ajungea Dânsul, căuta un loc de rugăciune. Pe mine aceasta m-a impresionat!
       Când am intrat în Grădina Ghetsimani şi am văzut cei opt măslini de acolo, măslini care au fost şi sînt martorii rugăciunilor Domnului Isus de peste două mii de ani, am simțit şi eu parfumul înălţător al rugăciunilor din acest loc.
       „Iuda, vânzătorul, știa și el locul acela pentru că Isus de multe ori se adunase acolo cu ucenicii Lui.
(Ioan 18:2).
       Avem permanent nevoie de o predispoziție, de un timp și de un „loc anume” pentru rugăciune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu