joi, 18 octombrie 2012

Betel, Ghilgal şi Miţpa. (1 Samuel 7:16)


Samuel „se ducea în fiecare an de făcea înconjurul Betelului, Ghilgalului și Mițpei, și judeca pe Israel în toate locurile acestea”.
După ce criterii a ales Samuel aceste trei localități pe care anual le înconjura și făcea judecata poporului?
Aceste trei localități reprezentau trei mari momente din istoria poporului Israel. Numele lor au fost puse de Dumnezeu, marcând evenimente speciale ce au atras atenția deosebită a lui Samuel:
1. BETEL (casa lui Dumnezeu) - locul unde patriarhul Iacov a văzut scara cerurilor;
2. GHILGAL (prăvălire) - locul unde Dumnezeu a prăvălit ocara Egiptului de peste poporul lui Dumnezeu;
3. MIȚPA (veghere) - locul jurământului dintre Iacov și Laban, că nu se vor uita niciodată unul pe altul.

Dumnezeu vrea să ne învețe că anumite momente din viața noastră trebuie celebrate spre a nu se uita niciodată și cred că, fiecare dintre noi, am văzut cândva scara cerului, am cunoscut bucuria mântuirii și a lucrurilor viitoare și avem amintiri, juruințe de a nu ne uita niciodată unii pe alții, de a veghea unii asupra altora - o floare albastră, minunată (numită „nu mă uita”) pe care am primit-o sau am dăruit-o cândva.
Mițpa ca și celelate două localități erau înconjurate anual cu dragoste de Samuel în tot timpul vieții sale. În această dimineață geroasă cu minus douăsprezece grade, 16 decembrie 2010, inima mi-a fost încălzită de acest gând minunat din Scripturi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu