luni, 15 octombrie 2012

Cele trei „P”-uri ale rugăciunii: Prioritatea, Precizia şi Perseverenţa.


1.  Prioritatea - „Vă îndemn dar, înainte de toate, să faceți  rugăciuni, cereri, mijlociri, mulțumiri pentru toți oamenii.” (1 Timotei 2:1).
       „Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, și toate aceste lucruri vi se  vor da pe deasupra.” (Matei 6:33)
       Astăzi am citit pe internet „Scrisoarea din urgența inimiiscrisă de marele nostru poet Adrian Păunescu, pe 31 octombrie 2010, din care mi-au atras atenţia următoarele rânduri: „Dacă voi reuși cu ajutorul marilor mei medici care mă înconjoară să salvez această pâlpăitoare viață a mea, va trebui să rearanjez prioritățile.Iată că ei, cei mai buni medici cardiologi pe care-i cunosc, unul dintre fiind din Tîrgu-Jiu, nu i-au putut salva viața.
       Prioritățile noastre nu trebuie rearanjate când ne aflăm la secţia reanimare a unui spital de urgență, ci încă din tinerețe, ne spune Solomon în cartea Eclesiastul capitolul 12.
       Fiecare are propria sa scară a valorilor care, din nefericire, este fundamental eronată şi această constatare au făcut-o şi o facem toţi, dar atunci când e prea târziu. Și dacă vedem această tristă realitate acum, de ce să nu o corectăm pentru că stă în puterea noastră, a fiecăruia, destinul nostru veşnic şi asta o putem face acum, înainte de a ajunge la vreun spital de urgență.

2. Precizia - „Prietene, dă-mi trei pâini.”
Unii dintre noi dacă, imediat după ce ne rugăm, ne-ar întreba Domnul Isus ce anume vrem, puţini am știi să răspundem deoarece cerem mult prea multe lucruri.
       Precizia este foarte importantă deoarece ne dă posibilitatea să știm dacă suntem sau nu ascultați.
       Oameni ai rugăciunii nu sînt acei oameni care doar se roagă, ci sînt acei oameni care urmăresc dacă au fost ascultaţi, ei merg pe firul lucrurilor pentru a vedea dacă vreo rugăciune sau cerere nu le-a fost ascultată tocmai pentru a descoperi scurt-circuitul ce le întrerupe comunicarea cu Dumnezeu.
       Numai precizia în rugăciune ne poate asigura succesul.

3. Perseverenţa - „Rugați-vă neâncetat, stăruiți în rugăciune.”
„Eu sînt vița, voi mlădițele”. Nu există nici o intermitență între viță și mlădiță.
Rugăciunea este respirația sufletului. Domnul Isus este
definit în Plângerile lui Ieremia, la capitolul 4:20, ca fiind „Suflarea vieții noastre.”
    Fie că dormim, fie că veghem, noi suntem ai Domnului.
    Perseverarea nu este pentru un timp determinat,  ci devine a doua noastră natură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu