sâmbătă, 14 ianuarie 2012

IMPRESII DE CĂLĂTORIE DIN EGIPT, DARUL NILULUI.

      Publicat intai in: http://www.orizontcrestin.org/index.php?option=com_content&view=article&id=205:impresii-de-cltorie-din-egipt-darul-nilului&catid=46:articole&Itemid=70  



    
      Un loc încărcat de istorie și mistere, Egiptul leagănul civilizației antice, continuă să atragă și să fascineze, mai mult ca oricare alt loc de pe acest pămînt.
      Am ajuns acolo în Hurgadha locul de naștere a lui Hur pe malul apusean al Mării Roșii, cu un grup din Biserica noastră și sora Zizi Diaconescu din Chicago.
      Brendul Egiptului î-l reprezintă piramidele, singurele supraviețuitoare, din cele 7 minuni ale antichității, în prezența cărora orice om este obligat să-și recunoască micimea sa.
      In special piramida Keops, ascude în construcția sa date astronomice aritmetice profetice, ce depășesc orice imaginație.
      Tot timpul am crezut că numărul de aur 1,618 a fost  descoperit de Fideas, dar am constatat că mai înainte cu 2000 de ani, Egiptenii î-l foloseau la construcția piramidelor.
      Piramidele sfidează timpul, iar tehnica modernă nu ar avea cutezanța să le imite vreo dată.
      Piramidele ca dealtfel tot Egiptul, pentru noi copiii lui Dumnezeu au valoare, deoarece se intersectează cu Biblia, fiind descrise în cartea proorocului Isaia 19-19.
      Am avut bucuria să primesc de la fratele Moisecu din Arad cărțile sale din 1946 privind studiul piramidei Keops pe care a considerat-o Biblia de piatră a României, cu care am colaborat toată viața, până la trecerea sa la Domnul.
      A fost unul din cei mai mari piramidologi ai lumii care a descoperit cifrul piramidei 282, prin care a deslegat multe enigme ascunse în ea.
      După ce am văzut ceva din măreția Egiptului, respect mai mult această țară în care cei mai mulți oameni ai lui Dumnezeu începând cu Iosif au găsit acolo un refugiu binecuvântat,despre care au fost scrise multe cărții.
      Dar cel mai important lucru este că acolo Domnul nostru Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, a fost ocrotit de ura lui Irod, și am văzut în subsolul Biserici Nativității din Betlheem oasele copiilor uciși de acesta, contemporanii Mântuitorului.
      După 2000 mii de ani, am găsit în Egipt copii ai lui Dumnezeu, care se considerau urmașii Celui ce a fos protejat de Egipteni.
      Printre altele vreau să spun cititorilor acestei spirituale reviste gândul cu care am plecat văzând Sfinxul protectorul piramidelor, situat la intrarea pe acest platou al piramidelor.
      Sfinxul cu o lungime de 75 metri și o înălțime de 25 de metri,
ce se crede că a fost construit de fiul lui Keops, are cap de leu și trup de animal de leu.
      Indiferent cine l-a construit și cum a fost cioplit în muntele de piatră, el oferă o extraordinară realitate a faptului, că orice om neconvertit are chipul de om, dar restul este animal.
      Numai tripla noastră componeță, poate transforma și împlini menirea divină a omului  adică de a fi trup suflet și duh, și aceasta numai prin convertire.
      Vegetația din ținutul Gosen este unică și luxuriantă, acolo totul este unic, dar tocmai acolo sa format timp de 430 de ani poporul Israel.
      Cartea și cele două filme de pe ambele maluri ale mării Roșii, va putea competa, cât de cât imaginea Egiptului, iar noi am avut bucuria că în marea Roșie, am făcut și două boteze Noi Testamentale.
      Am trecut peste Canalul de Suez în partea răsăriteană
 a Egiptului și am ajuns la Elim prima Oază după multe ore de mers prin deșert.
      După mii de ani și astăzi, cum se poate vedea din albumul acestei călătorii, localitatea se numește Moses Pool, un loc plin de ivoare și de finici, mai mult decât 12, și decât 70 de finici căci deșii am vrut să-i număr, nu am putut, simbolul celor 12 apostoli și 70 de ucenici.
      Apoi după alte multe ore am ajuns la Sinai un munte de 2300 metri, și despre care vreau să spun doar două lucruri deși despre el au fost scrise cărții întregi.
      Acolo este locul unde slava și puterea lui Dumnezeu au descoprit micimea oamenilor mari.
      La cererea poporului Aaron face vițelul de aur.
      După ce Dumnezeu dăduse cele 243 de versete ale legii lui Moise și lui Iosua, pe munte, î-i spune lui Moise să se coboare repede căci poporul se stricase.
      Moise se coboară aruncă tablele legi arde vițelul de aur aurul dvine cenușe care o aruncă pe fața lacului și le spune să-i bea apa cu cenușe.
      Am făcut o fotografie pe malul lacului respectiv, ca amintire a faptului că toată bogăția lumii, va deveni cenușe, și aceasta va fi hrana lor pentru vecinicie.
      Al doielea gând l-am imortalizat în următoarea fotografie, ce am pus-o pe ultima copertă a cărții, a unui vițel rămas sculptat în stâncă nu de mâna omului ci de mâna lui Dumnezeu, ca lecție pentru generațiile viitoare de a nu aduna comori pe pământ, care devin cenușe, și că singura valoare cu circulație în Noul Ierusalim este  sufletul nemuritor, răscumpărat prin jertfa Mielului de pe Calvar
                           

Pastor-Constantin Aninoiu Pitești           
                    8 sept 2010

Un comentariu:

  1. Da, acesta e ste numarul de aur... vezi aici
    http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio

    RăspundețiȘtergere