Numai scumpul frate al Domnului Isus Iuda, care a avut
ce vedea şi de la cine învăţa putea să definească atât de exact acest mădular
limba, care pe cât este de important pe atât este de periculos. Dacă vorba-i de
argint, tăcerea este de aur, şi poate de aceea Dumnezeu ne-a creat cu două
organe pentru auz şi numai unul pentru văz.
Contemporanii
lui Ieremia s-au unit să-l ucidă cu vorba, şi limbile au făcut mai multe
victime ca săbiile. Grecii propuneau să numărăm până-n zece înainte de a vorbi
orice, Petru ne dă soluţia ideală când ne spune Dacă vorbeşte cineva să
vorbească numai cuvintele Domnului de unde rezultă că dacă nu vorbim astfel,
Solomon continuă să spună că şi prostul ar trece ca înţelept dacă ar tăcea.
Dovada
că avem ungerea din Luca 4-18 pe care o avea Domnul Isus, este atunci când
facem cea făcut Dânsul.
Dacă
vorbele noastre nu sunt totdeauna pline de farmec Ps. 45-1, cel puţin să fie
pline de har drese cu sare.
Cea
mai periculoasă cursă, este satisfacţia ieftină a vorbirii de rău, prin care
totdeauna, nolens volens vrând ne vrând ne considerăm superiori acelora pe
care-i blamăm, dar niciodată bârfitorul nu este mai bun ca cel bârfit.
Proorocul
Zaharia mergea mai departe excluzând posibilitatea vorbirii de rău între copiii
lui Dumnezeu, şi ne propune ca nimeni să nu gândească rău împotriva fratelui
său.
Ce
buchet frumos erau cei trei fraţi şi surori ce a condus poporul din Egipt spre
Canaan, dar Aron şi Maria, au vorbit de rău pe fratele lor mai mare Moise şi
s-au umplut imediat de lepră. Exigenţele divine nu s-au schimbat dar Dumnezeu
astăzi contabilizează orice vorbire de
rău care deşii nu mai este pedepsită pe loc va fi la fel judecată la timpul
potrivit.
Oricine
nu vorbeşte de bine va vorbi de rău, dar de binecuvântare vor avea parte numai
cei ce au cuvântat de bine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu