Când Ap. Pavel dă sfaturi familiei prin
scrisoarea scrisă Efesenilor, face această precizare că vorbeşte despre Hristos
şi Biserică, afirmaţie plină de semnificaţie şi la care vom face
câteva referiri. Pentru prima dată familia este comparată cu Mirele ceresc şi Mireasa
sa.
Astfel
prestigiul familiei, este ridicat la rangul divin, în pofida istoriei sale, compromisă
în decursul veacurilor.
Căsătoria
în faţa lui Dumnezeu este privită ca tot ce a mai rămas nobil din Eden.
Asocierea
ce o face Cuvântul lui Dumnezeu între Hristos şi Biserică, ne descoperă
egalitatea matematică, prefigurată prin creaţiune când femeia a fost luată nu
din pământ ci din coasta lui Adam, motiv pentru care este atât de diferit
gradul de sensibilitate între femeie şi bărbat.
Poate
de aceea în limba Ebraică în numele femeii IŞA este cuprins şi numele
bărbatului IŞ. Biserica este privită prin ochii iubirii care nu vedea nici-o
pată în Israel.
Dacă
în mod natural firesc, în general prin căsătorie, fiecare partener urmăreşte un
avantaj, biblic şi divin este a porni la drum cu această deviză----- dăruind
voi dobândi.
Dacă
Domnul Isus nu se dăruia, Biserica nu putea apare la orizontul luminos al
istoriei, şi dacă cineva se consideră membrul Bisericii fără a se dărui, se
înşeală amarnic. În organismul nostru toate celule sunt distributive, iar în
momentul în care o celulă a organismului nostru nu mai este distributivă, ea
devine canceroasă. Toţi egoiştii trăiesc puţin.
Niciodată
cuvintele, nu vor putea reda relaţia ideală dintre Hristos şi Biserică, şi aşa trebuie
să fie familia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu