Primul Paste in Egipt. Ingerul mortii oprit la usa de sangele de miel |
Tot ce ne spune Cuvântul lui Dumnezeu cu privire la
sărbătoarea Paştilor, este minunat. Pentru prima dată găsim acest cuvânt în
Exod 12-11 cu referire la miel unde se spune: „să-l mâncaţi în grabă căci sunt
Paştele Domnului”.
Din
acel moment acest cuvânt a fost în toată istoria Evreilor, şi a tuturor
neamurilor după înviere, termen consacrat, pentru cea mai mare sărbătoare a
omenirii creştine. Cu toate că luna Nisan era a treia din an prima lună a
anului, fiind Şvat Dumnezeu a decretat: „Luna aceasta adică Nisan va fi pentru
voi cea dintâi lună cea dintâi lună a anului” Exod 12-2.
Din
nefericire această sărbătoare nu este sărbătorită la adevărata sa valoare
deoarece Evreii încă nu-L recunosc pe Domnul Isus ca Fiul lui Dumnezeu.
Astfel
Evreii sărbătoresc anul nou de două ori pe an, odată anul nou civil
conform Levitic 23-23 sau sărbătoarea
trâmbiţelor din luna a şaptea, prefigurând, naşterea noastră pentru această
viaţă efemeră, civilă, şi a doua oară Paştele sau anul nou religios, din luna
Nisan care era prima lună a anului şi care prefigura, naşterea din nou pentru
cer având la bază jertfa Mielului Pascal.
Prin
această sărbătoare a sărbătorilor Dumnezeu a dorit să transmită omenirii cel
puţin trei mesaje şi anume:
1
Nevoia de trecere din întuneric la lumină de schimbare, a terenului minat pe
care ne-am născut în păcat şi fărădelege, indiferent de religia moştenită,
Marea Roşie simbolizând hotarul de despărţire faţă de tot ce este lume şi
păcat.
Aşa
cum avem un document, o carte de identitate care atestă data naşterii noastre pentru
această lume, Dumnezeu a decretat ca poporul Său, să aibă un ceas, o zi, o
lună, care să marcheze eliberarea sa.
Cine
s-a născut numai odată va muri de două ori, dar cine s-a născut de două ori va
muri numai odată
Aceasta
este lecţia celor două sărbători.
2
Dumnezeu ştiind că: „soarta omului nu este în puterea lui nici nu stă în
puterea lui când umblă să-şi îndrepte paşii ca să ajungă la ţintă” Ieremia
10-23, a folosit metoda Sa care a fost Mielul, dar în nici-o limbă miel nu
înseamnă Paşti, acest cuvânt în majoritatea limbilor lumii înseamnă TRECERE.
Mielul prefigura soluţia lui Dumnezeu pentru trecerea noastră din întuneric la
lumină şi imediat cum L-A văzut Ioan Botezătorul pe Domnul Isus a şi declarat:
„Iată Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii”.
Îngerul
nimicitor a vizitat ţara Egiptului şi a nimicit pe toţi întâii născuţi care nu
aveau sângele mielului pe uşa casei lor, şi chiar în noaptea aceia evreii au
trecut din Egipt pornind spre Canaan.
Cine
putea programa cu aproape 1500 de ani înainte ca exact în Vinerea Mare pe data
de 13 Nisan exact data instituirii marii sărbători, când copiii lui Israel
jertfeau mielul pascal, Mielul lui Dumnezeu să fie prins, judecat, prin cel mai
nedrept proces din istorie, şi condamnat la moartea prin răstignire.
Este
bine cunoscuta experienţa unui profesor care trebuia să treacă un râu foarte
lat cu barca. Profesorul întreabă pe barcagiu dacă ştie ceva geografie, dar
barcagiul răspunde simplu nu. Profesorul îi spune că a pierdut un sfert din
viaţă, şi continua să-l întrebe dacă ştie ceva istorie la care la fel răspunde
nu, atunci ai pierdut jumătate din viaţă, fiind vara se face un vârtej pe apă
şi barcagiul întreabă profesorul dacă ştie să înoate, dar nu ştia şi atunci
modestul om îi spune: “domnule profesor ţi-ai pierdut toată viaţa”.
Această
mare sărbătoare ne aduce aminte că ori ce am şti şi am avea, nu ne foloseşte la
nimic dacă nu am trecut de sub puterea întunericului în Împărăţia luminii şi
fericirii. „O voi care treceţi pe lângă Mine opriţi-vă şi vedeţi dacă este vreo
durere ca durerea Mea”, spunea profetul Ieremia în plângerile sale. Deşi toţi
oamenii sânt trecători, nu toţi trecătorii sunt oameni… În trecerea grăbită
prin lume către veci fă-ţi timp măcar o clipă să vezi pe unde treci.
Ca
fiinţe decizionale trebuie numai să acceptăm faptul că nimeni nu poate decide
în locul nostru, trecerea acum de partea Sa ca la trecerea finală să nu avem
emoţii.
3
Pentru toate cele trei faze ale vieţii, trecut, prezent şi viitor, sărbătoarea învierii
are cele mai corecte răspunsuri. Să-l mâncaţi în grabă căci sânt Paştele
Domnului adică să ne hrănim cu trupul şi sângele Domnului cu regularitate.
Graba poate însemna şi iminenta noastră plecare aşa cum ei nu au mai aşteptat
zorii zilei plecând imediat după ce au mâncat Paştele. Cel ce a înviat pe
Domnul Isus din morţi ne va învia şi pe noi, deoarece Dânsul a înviat pentru că
noi am fost făcuţi neprihăniţi.
Trebuie
să prindem farmecul acestei sărbători care este antecamera veşniciei, şi dacă
orice formă de aluat se găseşte în casele noastre, sărbătoarea î-şi face ocolul
său iar Dumnezeu, care nu poate vedea sărbătoarea unită cu nelegiuirea va
judeca chiar acum dar mai ales în ziua de apoi pe cei care dispreţuiesc
bunătatea Domnului.
A
vrut Dumnezeu ca bucuria vieţii care pulsează odată cu primăvara, pe
această planetă unică în frumuseţe din
univers, am spus că e unică deoarece numai de pe o aşa planetă putea găsi frumoasa Sa mireasă, să fie
asociată cu marea SĂRBĂTOARE A SĂRBĂTORILOR PAŞTELE DOMNULUI unde şi când
împreună cu toate făpturile din toate locurile stăpânirii Sale, să aducem
prinosul recunoştinţei şi laudelor noastre pentru tot ce a făcut, face şi va
mai face în viitor pentru această lume.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu